Trött på att vara Nattuggla..

Jag har alltid varit nattmänniska alltid kvällspigg och morgontrött, Hur gör man för att sluta vara en nattmänniska?! kan vara skit trött på dagen/afton men direkt klockan blir 22 så blir jag bara piggare och piggare, när klockan blir 00 är jag så pigg att det är omöjligt att sova, 03 fortfarande lika pigg.. måste ju sova för jag har fan inte tid att stiga upp kring ett på dagarna.. (det finns inte på kartan att jag stiger upp före klockan har blivit 09 men..) dels har jag ett jobb att sköta och sen vill jag inte missa hela dagen vill hinna göra en massa saker innan dagen är slut.. Ge mig tips, och ge mig BRA tips till att inte bli en morgonmänniska för det kommer jag aldrig att bli jag tycker om att vara nattmänniska tycker om natten, men till att åtminstånde sova i lagom tid så man tar sig upp före 12 på morgon..

Ni kan hoppa över tips som är ungefär som dom här: blunda bara och sov, tänk inte på något (jo för det är ju jävligt lätt när man är så pigg att man skulle kunna springa ett maratonlopp..?) -Se film läs en bok (jag kan inte sommna till filmer oavsätt hur dåliga dom är så måste jag endå se klart dom.., bok kan funka men ligger endå och läser i timmar innan jag blir någorlunda trött så, nej!) -Stäng av dator, mobil, tv, allt ljust, radio osv.. (det gör jag redan, förutom radion då men den stänger jag inte av, vägrar lyssna på mitt tjutande öra så..) Jaa kommer inte på så mycket mer än så just nu, men har ni tips så GE MIG DOM, I NEED IT!

The night is young
The sun has fallen, the moon is dancing.


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja du StellaLuna, du är en månunge så det är kanske felet eller hur man vill se det,har alltid varit svårt att få dej att såva på kvällen, men kanske tvinga upp sej själv vid åtta varje(nästan) morggon tror du det går, kram mamma :)

2009-10-07 @ 11:54:07
Postat av: Anonym

Ja du StellaLuna, du är en månunge så det är kanske felet eller hur man vill se det,har alltid varit svårt att få dej att såva på kvällen, men kanske tvinga upp sej själv vid åtta varje(nästan) morggon tror du det går, kram mamma :)

2009-10-07 @ 11:58:37
Postat av: Mia

Du jag tror det är ganska obotligt och du är nog ganska mycket släkt med dina systrar som gärna sitter uppe hela nätterna ;D.

Kan väl nämna att jag efter att i drygt två år ha börjat jobba kl 07 på morgonen fortfarande inte har blitt nån morgonmänniska, speciellt inte eftersom det fortfarande tar en timme att kravla sig upp ur sängen på morgonen ;D

Kram på dej <3

2009-10-07 @ 19:18:22
URL: http://stickatochsant.blogspot.com
Postat av: Hannah

Som Mi säger gumman det är nog bara att vänja dig för du är släkt med oss och vi är nattugglor. Trots 3 morgonpigga smågrodor så är jag ännu ingen morgonmänniska, ligger som nåt halvslakt i soffan när dom härjar, kommer inte igång förrän runt 8-8.30 beroende på dagis eller inte.

kram och puss

2009-10-09 @ 10:40:32
URL: http://www.littelfrogs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0